Bestyrelsens opgaver og fordelingen af dem

Bestyrelsens hovedopgave er at:

  • være loyal over for de beslutninger, generalforsamlingen har truffet og at lede foreningen mellem generalforsamlingerne

  • sikre at der er sammenhæng mellem foreningens formål og aktiviteter

  • støtte op om udvikling der kan fremme og tilgodese klubbens aktiviteter

  • være medansvarlig for klubbens trivsel

  • sikre at vedtægterne overholdes

  • styre økonomien samt udarbejde og følge op på budgetter

  • sikre at foreningen lever op til sine forpligtelser over for medlemmer og frivillige

  • sikre at medlemmerne har indsigt i og indflydelse på foreningen

  • repræsentere foreningen over for omverdenen

  • tilstræbe at engagere flere medlemmer i udvalg, arbejdsgrupper og lignende

  • fungere som arbejdsgiver i det omfang det måtte være nødvendigt

  • Gældende for alle bestyrelsesmedlemmer:

    • skal være medlem af DKK

    • vælges normalt for 2 år

    • er med til at fordele arbejdsområder, når bestyrelsen har konstitueret sig

    • skal være velinformerede om foreningens drift og status

    • skal modtage post/mails og følge op på disse, om nødvendigt videresende til relevante personer, og informere om relevante handlinger

    • varetager forespørgsler vedr. lagottoracen

    • prioritere bestyrelsens møder, og deltage i generalforsamlingen

Formandens opgaver er at:

  • være ansvarshavende ved bestyrelsesmøder og til foreningens øvrige møder med mindre dette er uddelegeret

  • i et godt samarbejde med DLKs valgte bestyrelse at fordele og uddelegere foreningsopgaver, der ikke allerede har en ansvarshavende

  • være kontakt til DKK og andre samarbejdspartnere, når andet ikke er aftalt

  • være involveret i rammeaftaler der vedrører klubben

  • foretage lokalereservationer efter aftale på med mindre dette uddelegeres

  • udfærdige relevante skrivelser, hvis ikke andet er aftalt i bestyrelsen.

  • forud for generalforsamlingen i samarbejde med kassereren at udarbejde det årlige budget til endelig godkendelse på et bestyrelsesmøde

  • være ansvarlig for udarbejdelse af årsberetning til generalforsamlingen

Næstformandens opgaver er at:

  • samarbejde med formanden i forbindelse med foreningens drift

  • være stedfortræder for formanden ved dennes fravær eller efter aftale

  • overtage formandsposten, hvis formanden går af i utide, med mindre anden løsning er aftalt

  • indkalde til bestyrelsesmøder og sørge for at dagsorden og relevante bilag er til rådighed for mødedeltagerne

  • være ordstyrer på bestyrelsesmøderne

Sekretærens opgaver er at:

  • tage sig af medlemsadministration og henvendelser herom

  • fordele indkommen post på kontakt@lagottoklub.dk til rette vedkommende

  • lægge referat på klubbens g-drev efter bestyrelsesmøde

  • offentliggøre godkendt mødereferatet på foreningens hjemmeside i samarbejde med webmaster

  • stå for nyhedsmails på hjemmesiden i samarbejde med webmaster

Kassererens opgaver er at:

  • være ansvarlig for klubbens regnskab

  • være ansvarlig for at alle klubbens indtægter og udgifter bogføres korrekt

  • forud for generalforsamlingen i samarbejde med formanden at udarbejde det årlige budget til endelig godkendelse på et bestyrelsesmøde

  • indgå i et tæt samarbejde med evt. regnskabsfører uden for bestyrelsen

Øvrige bestyrelsesmedlemmers opgaver er at:

  • deltage i bestyrelsens arbejde og efter aftale varetage nødvendige opgaver

  • være kontakt til evt. ekstern Facebook-administrator og i samarbejde med denne være moderator for Facebook-gruppen

Suppleanternes opgaver er at:

  • træde ind i bestyrelsen som erstatning for afgået bestyrelsesmedlem. Træder suppleanten ind i stedet for en konstitueret person, har suppleanten ikke nødvendigvis dennes post. Nykonstituering sker på et bestyrelsesmøde, hvor suppleanten deltager. Ifølge vedtægterne overtager suppleanten det afgående bestyrelsesmedlems valgperiode.

  • træde ind i bestyrelsen, hvis et bestyrelsesmedlem har forfald for en længere periode

  • efter bestyrelsens ønske deltage i bestyrelsesmøder med taleret, men uden stemmeret

  • snarest muligt give bestyrelsen besked, hvis man ikke længere kan stå til rådighed for bestyrelsesarbejdet

Webmasters opgave er at:

• sikre at hjemmesiden holdes opdateret

    • læse korrektur på materiale, der skal lægges ud på hjemmesiden

    • varetage henvendelser vedrørende hjemmesiden med ansvar overfor bestyrelsen

 

Administration af Facebook-gruppen

DLK´s bestyrelse:

  • Er overordnet ansvarlig for facebookgruppen
  • Træffer beslutning om, hvem der skal være administrator eller ordstyrer
  • Træffer de overordnede beslutninger om regler for gruppen, som lægges åbent på facebookgruppen.
  • Administrerer gruppeindstillinger
    • Fx ændrer gruppenavnet
    • Bestemmer coverbilledet 

Administratorer for DLK´s facebookgruppe: 

  • Bestyrelsesmedlemmerne er administratorer
  • Bestyrelsen kan udpege en administrator uden for bestyrelsen, som har det daglige ansvar for gruppen
  • Bestyrelsen uddelegerer kontakten med den daglige administrator til ét bestyrelsesmedlem
  • Den daglige administrator forelægger alle tvivls- eller fortolkningsspørgsmål for kontaktpersonen
  • Ingen administrator går ind i personlige diskussioner på facebook i sin egenskab af administrator

 Administratoropgaver:

  • Administratoren påser, at gruppens regler overholdes
  • Fastgør om nødvendigt opslag i gruppen
  • Godkender medlemsanmodninger
  • Godkender eller afviser opslag i gruppen
  • Fjerner allerede opslåede opslag og/eller kommentarer, der strider mod gruppens regler
  • Fjerner eller blokerer om nødvendigt personer i gruppen
  • Kan fastgøre opslag (hvis de eksempelvis skal ligge øverst nogle dage)

 

Ekstern regnskabsfører

Den eksterne regnskabsfører skal:

  • varetage foreningens konti via homebanking

  • være ansvarlig for at der føres detaljeret regnskab med indtægter og udgifter fra klubbens konti

  • være ansvarlig for i samarbejde med kassereren udfærdige regnskab

  • sørge for, at der findes bilag for alle foreningens indtægter og udgifter

  • udfærdige regnskab for det forgangne år

  • udarbejde det årlige budget i samarbejde med formand og kasserer

  • udveksle sikkerheds-SMS med kasserer og formand/næstformand ved uventede udbetalinger eller eller udbetalinger som overstiger en nærmere fastsat størrelse.


  

Godkendt på bestyrelsesmødet 20. september 2023


  

Hold i dag

Instagram